Lion's Rock beklimmen, relaxen aan het zwembad, Nieuwjaar vieren, Sigiriya 14/04/2019

14 april 2019 - Sigiriya, Sri Lanka

Hier ben ik dan met het verhaal van vandaag. Het gaat maar een short story zijn want had vandaag letterlijk niet veel zin om iets te doen. Vanochtend begon het rond 06.45h, mijne wekker ging af. Klaar maken en richting de Lion's Rock wandelen. Alleen toen ik buiten mijn kamer kwam, merkte ik al gelijk een leguaan op. Die heeft dus gewoon braaf de wacht gehouden voor mijn deur. Onderweg ook nog een speciale boom gezien, deze groeide gewoon rond een rots met zijn wortels. Dan rond 08h was ik dan aan de ingang om mijn ticket aan te schaffen. Ik was eigelijk een uurtje later dan verwacht maar wou ook niet extreem vroeg op staan, het is en blijft verlof eh.

Daar ging ik, mijn kracht en moed bijeen rapen voor de klim van de leeuwenrots. Ik had er eigelijk nog wel zin in na alles wat ik al gedaan had. Dit moest gewoon ook goed komen. Hoe dichter ik bij de effectieve rots kwam, hoe groter deze precies werd. Mee met heel de meute volgde ik het pad tot aan de eerste treden. In mijn klim kreeg ik af en toe wel een soort egostreling, het feit dat ik de rots in 1 stuk heb kunnen door opklimmen. Mijn conditie was precies toch nog een pak beter dan de gemiddelde toerist. Er waren er enorm veel die al aan de kant zaten soms om wat bij te komen. Misschien dat het er bij hielp dat ik voor de eerste keer muziek in men oren had en daarop gefocust was (eindelijk nog eens goede muziek horen). Maar het ging goed. Begrijp me niet verkeerd, het zweet liep me ook over mijn lijf want geloof het of niet, met deze temperaturen en vochtigheid, kan je dat gewoon niet bijhouden!

Ik heb serieuze treden moeten doen, ijzeren treden, een draaitrap en dan ook nog een smal stukje dat langs de rots liep. Ik heb wel af en toe schrik gehad, maar hey, ik heb al erger doorstaan he. Dan kwam ik op het gedeelte uit waar je de leeuwenpoten echt zag en tussendoor moest wandelen, wauw, zo groot! Ik begon aan mijn laatste gedeelte en om 08.40h was ik boven op de rots. Wat een prachtig uitzicht en zoveel groen in dit land. Dat viel nu eens zo hard op. De standaard kliekjes genomen en dan was het tijd om echt te genieten. Een dik uur heb ik boven gezeten, gewoon genieten van de rust en de natuur. Tot ik in ene keer een groep Engelsen heel duidelijk hoorde babbelen. Ik draaide me om en op die moment zag ik dat 1 van de mannen op zijn knie ging zitten. Dat meisje was zo blij en gelukkig. Over een unieke locatie gesproken ☺️.

Dan was het tijd mij de weg naar beneden terug te vinden. Ik was wel nieuwsgierig naar hoeveel trappen ik gedaan had, dus ik begon weer te tellen. Ondertussen ook nog van het uitzicht genieten en van de makaken die er rond sprongen en slingeren in de bomen. 758 treden later kwam ik beneden aan, ik moet nu wel toegeven, toen ik beneden aankwam heb ik een deel over een stijle berg naar beneden moeten schuiven, ik kwam er pas later achter dat er nog een trap was, die ik dus gemist had, zodat ge veilig beneden kon aangeraden. Oepsie, again.. Maar het waren er dus meer, alleen weet ik niet hoeveel meer. Dan terug naar het hotel wandelen en op het gemak omkleden.

Bikini aan en aan het zwembad relaxen voor de rest van de dag. Zwembadje doen, plat liggen. Het was ook nog eens nieuwjaar vandaag waardoor er nog een soort van klein festivalleke of volksfeest bezig was. Dit was wel leuk en gezellig. Ook kreeg ik ondertussen weer een liveshow van de makaken van het hotel. Ze graaiden dus effectief kleren mee van de mensen onder de bomen. En op een gegeven moment als het peuterbad leeg was, gingen ze daar zelfs in zwemmen en spelletjes spelen. Echt super leuk om te zien! Die van de bar bleven maar om de 10-20min vragen als ik nog iets moest drinken ofzo en dan nam die me mee naar een van de tentjes van het festival. Hier kreeg ik een lokaal drankje aangeboden in een kokosnoot. Het was iets met alcohol, redelijk zoet. Dus voor mij was het goed voor een paar slokken maar dat had ik er genoeg van. Ik kreeg de vraag als ik er een 2e wou om aan mijne vriend te geven en ik antwoordde dat ik alleen was. Die gast begon al te lachen en deed dan een santé tegen mij. Ik wou een foto nemen en hij wou dat dan doen voor mij. Ik antwoord gelijk danku dan kan ik die naar mijn 'man' doorsturen en gaat die jaloers zijn. En hoppa, voor de rest van mijne namiddag werd ik niet meer lastig gevallen. Zalig toch!!

Na een hele tijd voelde ik dat ik toch wel wat verbrand was en ik maakte me bewust dat het veiliger was me te gaan douchen en uit de zon te blijven. Ik kwam in de kamer en jawadde, vuurrood was ik.. Me insmeren, effe op bed gaan lezen en dan toch snel gaan eten, wat best een super lekker buffet was met een showkok erbij. Nu is het 21h hier en ik ga mijn oogjes dicht doen. Want de wekker gaat rond 05h afgaan morgen vroeg..

Slaapwel en tot...

IMG_20190414_072058IMG_20190414_073048IMG_20190414_075843IMG_20190414_081345IMG_20190414_081740IMG_20190414_082738IMG_20190414_084337IMG_20190414_084445IMG_20190414_100545IMG_20190414_101600IMG_20190414_121551IMG_20190414_124651IMG_20190414_143620IMG_20190414_162813IMG_20190414_195420