Wat Muang en Ayutthaya, Ayutthaya 07/04/2019

7 april 2019 - Ayutthaya, Thailand

Gisteren door de hele dag in de zon te lopen heb ik denk ik toch wel iets van een zonneslag opgelopen denk ik. Heel de nacht zo misselijk als iets geweest en door de ligging van mijn hostel heb ik enorm slecht geslapen. Redelijk moe en nog wat misselijk ging ik toch richting het ontbijt. Dit was jammer genoeg allemaal redelijk Engels of Amerikaans, waardoor ik toch maar niets genomen heb buiten een tas melk. Ik vertrok dan richting Ang Thong. Dit was ongeveer een 3.5h rijden. Tussenin stopte ik voor een ijskoffie, maar daar heb ik deze keer redelijk lang over gedaan eer die op was. Dus het dan toch maar wat op water houden.

Dan zag ik in ene keer een enorme grote Boeddha staan. Ja watte, toch nog ene gevonden die specialer is dan de rest ☺️. Ik volgde mijn gps en reed verder, dan kwam ik op een parking uit, het was redelijk druk. Maar er stonden ook overal kraampjes en beelden. Nietsvermoedend ging ik verder naar het grote boeddha beeld. Het hoogste punt van deze Boeddha is weliswaar 92m. Wauw, zo groot maar dan viel me het park, de Wat Muang Monestery, er rond op. Ik snap het nut nog altijd niet en vooral nogal fel voor kinderen. Kijk zelf maar naar de paar foto's die ik ervan genomen heb. Hier was het weeral redelijk warm, en serieus afzien. Dan na even rond te kijken toch terug de auto in en richting Ayutthaya.

Dit was nog 45min rijden, ik was maar 5minuten aan het rijden en merkte de eerste druppels op mijn auto. Ik vond het eigelijk niet zo erg, het zou me goed doen om eens ne dag niet in de zon rond te lopen. Mijn auto heb ik net geparkeerd, ingecheckt in mijn hostel en alles klaar gelegd voor morgen al. Dan maar richting de oude stad, in redelijk bewolkt weer. Ik vroeg aan de receptie als de boottocht doorging vandaag, maar op die moment begint het te donderen. Wel lollig dat er net de uitspraak bij staat 'every day', behalve vandaag dus hahaha. Dus dan toch maar te voet.

In heel Thailand zijn er overal honden, overal liggen ze braaf tam en lief neer en kan je er bijna over wandelen. Behalve in Ayutthaya dus. Hier lijken ze allemaal stuk voor stuk pitbulls, het begon op het eerste stuk al, ik wandelde recht door, wat dacht ik een kortere weg was. Ja watte, 3 stappen ver en ik had in ene keer 5 blaffende honden rond mij. Dan toch maar terug en wat verder wandelen. Ik kwam aan de eerste ruïne en ik wou er rond wandelen. Ik zag een lager stukje en wou daar al een foto nemen, ja watte, daar stond de volgende hond mij al serieus op te jagen. Hier mag ik dus niks illegaals doen, dat is duidelijk. Dan maar verder wandelen. Daar kwam de afkoeling, het begon enorm hard te onweren en ben een paar keer echt moeten gaan schuilen, zo fel dat het was. Maar na een uurtje was het weer aan het opdrogen, maar door de gevallen neerslag was het nog drukkender warm. Ik bleef verder wandelen en alle mogelijke boeddha's en ruïnes bekijken.

Op een gegeven moment kwam ik langs een plaats waar je dus op olifanten kon rijden. Ik wist niet dat mijn uitstap zin Chiang Mai mij zoveel had gedaan, maar ik vond dit echt erg. Ik ben naar de olifanten gegaan, heb ze geknuffeld en geaaid gelijk als ze me daar geleerd hebben en terug vertrokken. De mannen die er mee rond reden die keken mij maar vies aan, zeker omdat ik gewoon een foto nam en weer weg was erna. Ik moest nog 1h30min wandelen maar dan was mijn volgende attractie dicht. Dus maar even gebruik gemaakt van de brommertaxi's. Ook wel kei leuk en niet duur. Alleen vraag ik me af als het wel zo veilig is, ze hebben hun rijbewijs of license op hun rug hangen, maar aangezien de license vervallen was in dec/2017 weet ik niet als dit wel opgevolgd wordt. Nog even naar het laatste complex wandelen en mooie indrukken opdoen. Ik vertrok richting het hotel en maakte weer wat dingen mee die typisch mij zijn. 1 van de dingen was bijvoorbeeld dat k begon te voet aan mijn wandeling en kwam op een brug uit. Alleen was dat dus een brug voor druk verkeer en niet voor voetgangers, oepsie. De brug voor voetgangers was dus mooi in het midden van de drukke baan. EN nog wel enkele dingen..

Nu lig ik klaar in mijn bed om te gaan slapen, indien dat mogelijk is want hoor het net weer enorm hard te donderen. slaapwel en tot de volgende..

IMG_20190407_115100IMG_20190407_120214IMG_20190407_120401IMG_20190407_121023IMG_20190407_121115IMG_20190407_121127IMG_20190407_135823IMG_20190407_140939IMG_20190407_143812IMG_20190407_144120IMG_20190407_160403IMG_20190407_161040IMG_20190407_162949IMG_20190407_163752IMG_20190407_164122IMG_20190407_164819IMG_20190407_171451IMG_20190407_171706IMG_20190407_172733IMG_20190407_175540