Scooterrit van Chiang Rai tot in Pai, Pai 03/04/2019

3 april 2019 - Pai, Thailand

Moe maar voldaan en trots ga ik hier aan mijn verhaaltje van de dag beginnen vooraleer ik ga slapen.

Van morgen na mijn ontbijtje vertrok ik opt gemakske richting Pai, met nog een eerste tussenstop bij de blauwe tempel in Chiang Rai. Ook weer een impressionante tempel die een indruk na liet. Ik dacht na zoveel tempels het iedere keer opnieuw wel gehad te hebben, maar ze zijn allemaal op zich wel best speciaal.

Dan om 08.20h vertrok ik in Chiang Rai richting Pai. Met deze keer een lange broek en vest aan, zodat ik niet nog eens extra kon bij verbranden. S'morgens was ik er nog wel best blij mee dat ik het aanhad want tegen 60-80km/h was het best nog wel wat fris. Het eerste gedeelte tot in Chiang Mai ging me makkelijker als gisteren. Alleen de werken brachten weer enorme stofwolken met zich mee. 2x ben ik onderweg gestopt, ongeveer na anderhalf uurke rijden, tank vullen, koffie drinken en verder rijden. Nu genoot ik ook ietsje meer van de natuur dan gisteren doordat ik vlot durfde en kon rijden.

Maar dan kwam ik aan het punt dat ik van Chiang Mai naar Pai doorreed, eerst nog een 30min op gewone weg (waar ik eigenlijk alleen op de baan reed) en dan kwam het leukste gedeelte van heel mijn ritje (wat in het totaal met rustpauzes toch nog 6h45min heeft geduurd). Dit laatste gedeelte zou mijn papa enorm genoten hebben, 2h aan een stuk door de bergen met constant bochtjes, zowel gewone simpele bochten, s bochten, haakbochten. En dat allemaal in prachtige natuur. Doordat ik in de bergen aan het rijden was viel de temperatuur heel goed mee om te rijden. En mijn rugzak vertelde mij hoe fel de helling was, soms voelde ik hem echt naar achter trekken bij het omhoog rijden of wel  tegen mijn poep en rug aanduwen bij het naar beneden rijden. Maar blijven genieten was de boodschap.

Dan kwam ik beneden in Pai aan, man man, wat had de warmte mij effe bevangen, dit was echt énorm zwaar van de gezonde berglucht door naar de hitte van een druk centrum met ook hier weer die enorme rooklucht. Dan mijn hotel opzoeken, dat was ook nog effe werk maar dan eindelijk aangekomen rond 15.10h in de namiddag.

Eerst effe bekomen van de warmte op mijn kamer voor ik Pai een eerste indruk ging laten werpen. Na een uurtje vertrok ik richting de Phra That Mae Yen, 583 treden naar boven om dan te merken hoe klein ik was langs de witte Boeddha die over Pai uitkeek. Uitgeput was ik wel effe door de warmte en het besef dat ik nog niets gegeten had buiten een banaantje onderweg. Ik ging terug naar beneden en de zon begon er toen weer door te komen, wat me liet beslissen om toch nog naar de Pai Canyon te rijden om hier de sunset mee te maken. Onderweg nog gestopt voor, ja weeral, een ijskoffie. Man die smaken mij wel ☺️. En dan naar boven klimmen richting de Canyon. Wauw, dat was mijn eerste indruk, allemaal verschillende kleine smalle paadjes die uitmonden op mooie grotere pleinen waar je dan naar de zon kon kijken die geleidelijk aan traag maar prachtig achter de bergen verdween. Hier heb ik weer mezelf getest op mijn hoogtevrees door de smalle paadjes te nemen langs diepe afgronden, maar het was het allemaal waard.

Terug naar mijn hostel rijden, scooter afzetten en te voet naar het centrum wandelen, ik had nog niks van stappen gedaan bijna dus het werd dringend tijd. Hier nam ik me dan eindelijk wat te eten, 3 loempia's die redelijk vettig waren. Eentje met mango in, ene met zoete aardappel in en dan de laatste met banaan in. De laatste was de beste ☺️. Pai is s'avonds enorm gezellig en leuk, dat kan ik wel zeggen, maar ik ben echt enorm moe. Dus tegen 20h terug naar mijn hostel. Eindelijk een douche nemen om die vuile lucht van onderweg van me af te krijgen. Zalig was dat wel, nu opt gemakske nog een aflevering kijken en op tijd men beddeke in. Zodat ik morgen weer kan genieten van de prachtige natuur hier in Pai.

IMG_20190403_080806IMG_20190403_080924IMG_20190403_123059IMG_20190403_140645IMG_20190403_164247IMG_20190403_170533IMG_20190403_174552IMG_20190403_175751IMG_20190403_180030IMG_20190403_181504IMG_20190403_181546IMG_20190403_185859IMG_20190403_185944

1. Leen en geoff:
    3 april 2019
    Hei Kim, sjiek sjiek, jaloers!!!! We volgen je nu op de voet! We houden de 43 klaar voor als je terug thuis bent