Surflessen, strandwandeling en heerlijke pizza uit de steenoven, Hikkaduwa 19/04/2019

19 april 2019 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Hey hey, vanmorgen stond ik dus iets te optimistisch op, ik was nog altijd even verbrand en zag er een beetje tegen op om op het board te gaan staan. Tot ik zag dat er redelijk wat hoge bewolking hing, ideaal om niet te verbranden ☺️. Maar toch maar even gevraagd als ze geen longsleeve tshirt hadden. Mijn armen waren dus mooi beschermd. Mijn benen insmeren, mijn gezicht ook eventjes en dan hoppa het water in. Daar kwam mijn eerste golf, wauw het ging al direct van de eerste keer goed. Daarna een paar keren wat minder maar dan weer, mooi op tijd op het board springen en dan balance nemen. Zalig!! Maar ik ging een stapje verder, ik moest beginnen met peddelen, dus de golf af peddelen en op het juiste moment gaan rechtstaan, ja hier ging het de eerste keren weer mis, maar ene keer de manier gevonden, was het puur genieten voor me!! Ik kan je wel zeggen, het is enorm vermoeiend, amai! Dan na anderhalf uur, een half uurka pauze, ideaal om mijn benen weer in te smeren en terug het water in. Nu zei mijne leraar dus letterlijk, ga al maar, peddel maar tot voorbij de golven en dan gaan we zitten in het water. Hij had zijn board ook mee en nu stond ik er letterlijk alleen voor. Damn kriebels in de buik toch wel, maar het ging goed! De hoofdbegeleider zei me zelfs dat ik volgende keer wat bochtjes moest proberen te maken, dat mijn niveau best wel goed is en dat ik snel leer. Wauw, voelde ik daar even een egostreling 😉. Dus de volgende keer bochtjes maken en snelheid maken door verschillende tactieken, weer ging het eerst niet zo goed maar ene keer mijne weg gevonden, ja ik was best trots op mijn prestatie, zeker als ze dat ook nog eens zo verwoorden voor mij!

Na een uur en 20min heb ik dan zelf gevraagd om te mogen stoppen, mijn concentratie was weg aan het gaan, alsook dat ik voelde dat mijn benen begonnen te verbranden en die zagen nog rood. Geen probleem, nog 2 keer perfect naar het strand gaan en ik mocht stoppen. Een snelle douche nemen en dan den tuk-tuk opwachten. Ik moet wel toegeven, ik heb vandaag mijn neusje beschermd, mijn kin maar 1 keer geschaafd en voor de rest ja, mijn ribben daar kan ik niks aan doen, die zien iedere dag meer af. Maar mijn hand is nu wel mee open geschaafd alsook dat mijn armen spiertjes aan het kweken zijn. In de tuk-tuk was het moeilijk wakker te blijven, dus had me al vrij snel voorgenomen om een dutje te doen als ik in mijn hotel aankwam, kon toch niet aan het water liggen door de zon dus dan kon ik net zo goed effe relaxen. Het viel me wel op dat iedere tuk-tuk bestuurder gewoon een fles wodka bijheeft aan het stuur. Daar moet je je dan veilig bij voelen he, al een geluk dat het verkeer je ziezo geen veilig gevoel geeft dus dit kon er nog wel bij. Ene keer op de kamer mijn dutje gedaan en dan tegen 16.00h op het gemakske mijn kamer gaan betalen en richting de winkelstraat gegaan, wat was ik blij, ik heb een lange broek gevonden voor te gaan surfen, dus morgen zijn die beentjes ook beschermd!! Toch wel redelijk gerust nu om morgen te gaan surfen, voor de laatste keer...

Na men winkel loeren, ben ik nog eens over het strand gegaan, wauw, wat een mooie zonsondergang, muziek in men oren en genieten van de rust! De golven kwamen boven mijn muziek uit wat het wel heel speciaal maakte! Op mijn terugweg begon ik echt wel honger te krijgen dus dan eindelijk mijn goesting gedaan van de afgelopen 4dagen, een pizza gaan eten uit een steenoven vlak langs mijn hotel. En dat met kaarslicht, ja schatteke, ik had je er graag bij gehad!! Nu heb ik net mijn valies al voor zover mogelijk ingepakt, zodat ik morgen niet te veel meer moet doen na het surfen. Ik ga nu mijn bedje wel stilletjes aan inkruipen want amai ik ben stikkapot!

Slaapwel en tot morgen of later na mijn vluchten...

IMG_20190419_131232IMG_20190419_180121IMG_20190419_180207IMG_20190419_180407IMG_20190419_180741IMG_20190419_182934IMG_20190419_183211IMG_20190419_184029IMG_20190419_184418IMG_20190419_192950