Trip naar Hikkaduwa, strandwandeling en onweer, Hikkaduwa 16/04/2019

16 april 2019 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Na van morgen nog te kunnen genieten van een prachtig uitzicht tijdens het ontbijt was het rond 08.45h tijd om te gaan uitchecken en richting Hikkaduwa te vertrekken met Sudath. Onderweg heb ik weer van alle mogelijke gevoelens gehad; ik heb genoten van het prachtige uitzicht, maar ook af en toe mijn ogen dicht gedaan van de schrik of te wel was ik mee aan het remmen. Hier is het dus meer als een beetje normaal om met 3 auto's/Tuk Tuk's/moto's langs elkaar te rijden op een rijstrook bedoeld voor maar 1 auto ☺️. En dat soms in 2 richtingen is best beangstigend. Maar op een gegeven moment heb ik wel even moeten lachen, we reden achter een tuk tuk met als nummerplaat JR... Dus ja, zelfs hier laten ze me op onbewuste momenten aan u denken schatteke.

Na een tijdje rond te rijden kwamen we op een weg in Gampaha aan. Hier is dus de streek waar alle vrouwen aan straat staan met een kraampje om cashewnoten te verkopen. Best wel een lollig zicht. Langs de andere kant heb ik vandaag gemerkt dat ik niet de enige ben die rond rijdt als zijn tank leeg is. Het lampje brandde al redelijk lang vooraleer we een tankstation vonden met de juiste brandstof. Nu getankt, dus dan in 1 stuk door naar Hikkaduwa. Wauw, wat een zalig uitzicht op de kustlijn van Colombo naar Hikkaduwa. Dit leken wel stranden uit bepaalde filmscènes. Goudgele stranden met een helderblauwe oceaan eraan. Ik keek er meer en meer naar uit om hier te zijn.

Ik kwam in mijn hotel aan, maar doordat zij mijn engels verkeerd begrepen hadden in het versturen van mijn boeking, moet ik nu een nacht minder betalen. Hihi, toch weer goed gedaan se ☺️ en dat met een kamer die uitkijkt op de oceaan. Na even met de mensen van het hotel te hebben gebabbeld, heb ik ook mijn dagtrip voor morgen vast liggen. Ik kijk er zo énorm naar uit!! Dan even door op het strand wandelen en eens voelen als het water doenbaar is voor de komende dagen. En dan 500m van mijn hotel kwam ik een hutje tegen waar ze surflessen geven. Aangezien dit iets is wat ik absoluut wou doen, ook nog eens op mijn bucketlist staat en dan ook nog eens keigoed mee valt van voorwaarden, heb ik na een half uurtje een bericht gestuurd dat ik akkoord ga. Donderdag begint mijn eerste les!! Nog even een puntje drinken in de schaduw op mijn terras van mijn hostel en dan nog eens wandelen aangezien het begon te onweren (en ik weer een belofte gedaan heb aan Jonathan 😉).

Maar my god, ik was 2km van mijn hotel toen het wat begon te druppen. Ik liep richting de straatkant (zonder schoenen want normaal bleef ik op het strand) en dan begon het echt enorm te gieten. Ik ging dan maar effe een shop binnen, moest toch nog een typisch hoedje kopen voor morgen, maar het bleef gieten. Dusja, laat ons maar eens even zot doen. Ik had mijn hoedje en ik ben beginnen lopen op blote voeten. Ik werd zelfs aangemoedigd door de lokale politieman. Best wel grappig!! En het weer was eigelijk zalig!! Ik genoot hiervan om nog eens te kunnen lopen na x-aantal maanden door blessures. Eenmaal in het hotel aangekomen, snel douchen en dan nog gauw een boterham binnen steken. Nu toch maar effe slapen want voor ik het weet gaat mijn wekker weer af.

Slaapwel en tot morgen..

IMG_20190416_081806IMG_20190416_092330IMG_20190416_102057IMG_20190416_103825IMG_20190416_105758IMG_20190416_140910IMG_20190416_142803IMG_20190416_151438IMG_20190416_151233_935IMG_20190416_171716IMG_20190416_172441IMG_20190416_180427IMG_20190416_180434