Turtle beach, laatste surfles, onweer en vlucht naar Abu Dhabi, Airport Colombo 20/04/2019

20 april 2019 - Katunayake, Sri Lanka

Vanmorgen mijn wekker op tijd gezet, om 06.30h ging hij af. Mij gauw klaarmaken, vlecht maken en vertrekken. Via den ATM naar turtle beach wandelen, wel op een redelijk tempo want ik was wat te laat opgestaan. Maar het was het waard, ik zag al wat mensen in het water foto's trekken dus ik liep ook naar daar. En ja hoor, daar zit mijn grote schildpad te wachten op mij. Ik neem een paar foto's en dan kwam zelfs zijn hoofdje boven water. Effe poseren voor een laatste foto en door naar de spot om te gaan surfen. Een half uurtje in den tuk-tuk en om 08h was ik klaar het water in te gaan.

Jawatte, ik werd gefrustreerd, het lukte maar niet! Absoluut niet, ik kon maar 2 seconden blijven staan, als ik er al op geraakte. Ik vertelde Nila dat mijn board echt glad was en dan zijn we 5minuten uit het water gegaan. Gauw het board inwaxen en opnieuw proberen. Jaaa, het lukte me nu wel. Ik bleef er direct opstaan en genoot direct! Opnieuw en opnieuw. Dit keer met een lange broek aan en long-sleeved mouwen, dus ik moest me nergens druk in maken. Voor ik het wist was het tijd voor een pauze.

Dan toch maar snel iets eten want heb toch wel wat honger gekregen. En dan een half uur later, weer het water in met volle moed. Dit ging super zalig, dan kwam Mia, de hoofdbegeleider, op een gegeven moment naar me toe: Kim, bij het volgende ga je de bochten proberen te maken in de golf zelf. Ik was instant nerveus, na veel proberen, bochten te maken op het einde van de golf, lukte het me toch 1 keer. Boven op de golf staan en dan in de golf mijn bocht maken en snelheid krijgen. Wat was ik blij en trots, heel veel mensen, inclusief ikzelf, geloofde niet dat dit me zou lukken. Maar jawel ✅ afgevinkt! Ook een paar keer boven op de golven kunnen blijven meegaan. Ja, ik kan je zeggen, ik heb genoten en nog niet een klein beetje. Nu om 11.30h begon ik toch wel te vragen om door te kunnen, het was een 30minuten rijden en dan nog douchen, verder pakken en iets eten.

In de tuk-tuk zag ik dat de muis van mijn handen helemaal open lag van mijn board vast te nemen. Dusja, weer een wonde bij, maar ook spierpijn in de armen en rug alsook 90% van mijn lichaamsvocht dat zoutwater is. Om 12.20h kwam ik in mijn hotel aan, gauw douchen, insmeren, verder inpakken en uitchecken. Het begon te onweren op die moment, dat was niet normaal en ik merkte op een gegeven moment echt dat het niet ver van ons ingeslaan moest zijn. Ik weet niet waar, maar het was een serieuze knal. Dus dit was de ideale moment om iets te eten, voor de laatste keer een mango lassi met cocos-pannekoeken en een bolletje ijs. Hmmmm, thuis ook eens proberen te maken.

Ik was ondertussen nog met Maroussia aan het sturen en ze vroeg als we elkaar nog zagen voor het vertrek, ik zei met ne lach, als ik met uwen bus mee mag, lukt dat ja! En ik kreeg een berichtje terug dat ze het hare gids had gevraagd en dat het ok was. Dusja, geen stress om die tuk-tuk te nemen, de juiste bus en dan nog een tuk-tuk om op tijd in de luchthaven te geraken. 2h later kwam ik op het gemakske aan in de luchthaven met een AC bus.. Hihi effe serieuze luxe.

Eenmaal op de luchthaven, de bagage controle gedaan en dan wou ik inchecken, nee ik mocht nog niet. Ik was er veel te vroeg.. Dus ja, de ideale moment om dit verhaal al deels te schrijven en effe te relaxen. Dan kon ik eindelijk mijn bagage afgeven, eerst nog wat drama meegemaakt met een frans meisje, die haar ticketwas in ene kzer niet meer geldig en kon dus niet op haar bedoelde vlucht, die al 2x gecancelled was.. Dus dan ging ik met een bang hartje aanschuiven. Bagage afgegeven en nu naar binnen, deze keer mocht ik zonder problemen door de douane.

Ik had nog 2h dus toch maar even gaan zien hoe het zit met de winkeltjes alsook de eetgelegenheden, ik had nog niks binnen en dan kwam ik Maroussia tegen. Ze had ice coffee gevonden en ja hoor, ik was direct verkocht.. Afscheid nemen van haar en dan door voor mijn Ice coffie en een wrap met groentjes. Kei lekker. Nu ga ik richting mijn gate gaan om stillekes aan te gaan boarden.

Morgen gaat mijn laatste verhaal zijn als ik thuis ben, ik heb in ieder geval een machtige vakantie gehad met enorme herinneringen die niemand mij nog afneemt.. I did it alone ❤️

IMG_20190420_071208IMG_20190420_071215IMG_20190420_073235IMG_20190420_121758IMG_20190420_125645IMG_20190420_130913IMG_20190420_132404IMG_20190420_153158IMG_20190420_171906IMG-20190420-WA0030