Fietsen met Co van Kessel in Bangkok 28/03/2019

28 maart 2019 - Bangkok, Thailand

Men eerste nacht ging niet zo goed, ik werd wakker om 02h. Lang leve een jetlag😒. Het voordeel was dat ik even met thuis kon bellen wat het wel plezant maakte om dan wakker te worden. De rest van de nacht ging redelijk goed.

Maar dan ging de wekker al af om 06h. Snel een douche en hup naar buiten, in eerste instantie voelde het redelijk aangenaam maar dan 100m verder kreeg ik pas door dat het weer boven de 30 graden was en dat de airco eerst nog wat op men lijf zat.

Maar toch bleef ik zin hebben in een 5h durende fietstocht. We waren met een man of 9, rarara 7 hollanders en 2 vlaamse meiskes. Ik had dus al direct men partner in crime gevonden met Lynn. We reden door Chinatown en alle kleine steegjes in Bangkok. Best wel een leuke manier om dit te verkennen. Na een tijdje gingen we met zijn allen in een longtail boot, best wel een leuke ervaring, we hebben zelfs een soort van leguanen gezien in het wild (weer iets om af te vinken in men bucketlist boekje).

Hierna gingen we weer verder met de fiets, zalig om een kalm gedeelte te ontdekken, de bananenplantages, de velden enzo, echt mooi om door deze natuur te mogen fietsen. Dan zijn we even gestopt bij een rivier, we kregen wat te drinken, maar dan wel van het barretje aan de overkant. Het werd in een mandje gelegd en dan effectief door middel van een soort waslijn over de rivier getrokken. Best wel leuk om te zien.

Ook hebben we een vrouwtje op een gondel gebakken banaan zien maken, best wel lollig en vooral super lief, we kregen allemaal wat te proeven. Echt lekker, daarna door naar een lokaal tentje met een tafel vol Thaïs eten, kei lekker was dat maar naarmate dat de Thaise mensen niet zo groot zijn, maken ze wel enorme grote hoeveelheden. Zoveel eten en toch heb ik geen idee van wat ik gegeten heb🤣.

Dan was het tijd om terug naar onze boot te fietsen en dan door te gaan naar ons beginpunt. Het boottochtje was énorm hilarisch, ik en Lynn zaten helemaal vooraan, op de rivier met hoge golven die omhoog spatten, we kregen ook spetters op ons, maar zalig was dit wel. Zeker een aanrader.

De rest ging hierna direct naar het hotel, maar ik wou nog even men tempel de "Wat Traimit" gaan bezoeken, met de effectieve gouden Boeddha. Nu om eerlijk te zijn, de tempel was eigenlijk wel impressionant, maar naar mijn mening was dit de zoveelste gouden Boeddha op een rijtje. Maar ik was wel blij dat ik hem gezien heb.

Hierna ben ik ook naar mijn hostel gegaan, het was hoogtijd, ik was helemaal bezweet en wou men kortere short aan. Dus ja een douche genomen, weeral..🤭. Dan heel even op bed gaan liggen om te zien hoe ik de rest van mijn dag wou inplannen maar ik ben gewoon in slaap gevallen 🙄🤦.

Dan maar opgestaan en richting het Hardrock Cafe gewandeld, een dik uur in volle zon, maar ook aankomen in het moderne gedeelte van de stad. Ook wel heel mooi. En ja, eenmaal in het hardrock cafe heb ik me aan men belofte gehouden voor mezelf en me een cocktail gedronken, je mag dit ook zien als moed indrinken voor mijn Mahakhon sky walk te gaan doen, de toren met een glazen vloer. Hiervoor hebben ik en Lynn al bewust een ticket op voorhand gekocht om zeker te zijn dat ik het zou durven of toch naar boven zou gaan.

Om 17.30h hebben we afgesproken, nog snel een boodschap inspreken voor Jonathan uit schrik omdat ik en Lynn naar boven gaan. Hij geeft me gelijk mijn competitie gevoel waardoor ik echt alles op alles wil zetten om het toch te durven.

Stap per stap gingen we naar boven, eerst op het 74ste verdiep gestopt, daar ne toer met een bang hartje gedaan en toch uiteindelijk door de steun van Lynn tegen de rand durven gaan staan en dan kwam niveau 78..het niveau let de glazen vloer.. Ik heb echt enorm getwijfeld als ik dit wel durfde en kon, tegen de glazen rand gaan kijken, Lynn eerst laten gaan en dan ging ik mijn blauwe sloefkes aandoen....

Maar hey!!! Tot mijn grootste verbazing, die van Lynn en waarschijnlijk die van thuis, ik heb het gedurfd en gedaan! Ik ben zo enorm trots op mezelf! En dit was een enorme overwinning! Hierna hebben we de sunset op de toren nog bekeken en dan nog gauw iets kleins gaan eten.

Nu heb ik me net gedouched, me in mijn bedje gelegd en klaar om een nieuwe nacht tegemoet te gaan. Slaapwel allemaal en tot morgen..

X Kim

IMG_20190328_071853IMG_20190328_072749IMG_20190328_073446IMG_20190328_083742IMG_20190328_084846IMG_20190328_085929IMG_20190328_091257IMG_20190328_093938IMG_20190328_102802IMG_20190328_103030IMG_20190328_111540IMG_20190328_113445IMG_20190328_113844IMG_20190328_123135IMG_20190328_123907IMG_20190328_160525

IMG_20190328_171132IMG_20190328_171138

1. Jonathan Reenaers:
    28 maart 2019
    #supertrotsopmijnschatje
  2. Sabrina Thonnart:
    28 maart 2019
    Wat leuk om al je avonturen hier te kunnen en mogen volgen! Ik kijk al uit om over het volgende avontuur te lezen 😉 Veel plezier nog en vooral erg veel genieten van de reis! 💋